buy

buy

  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد روش های مختلف ارزیابی روسازی راه

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 31 صفحه


قسمتی از متن .doc :

روشهای مختلف ارزیابی روسازی راه

در مدیریت و نگهداری روسازی را کیفیت روسازی از نظر میزان خرابی ها و رضایت رانندگان را باید بتوان این پارامتر را بصورت شاخص کمی بیان کرد. عواملی که معمولاً در ارزیابی روسازی بعنوان معیار برگزیده می شود از قرار زیر است:

- ناهمواری راه

-اصطکاک روسازی با لاستیک وسیله نقلیه

-کافی بون ظرفیت باربری روسازی

- خرابی های موجود در روسازی

در سیستم مدیریت نگهداری روسازی برای بیان کیفیت روسازی در یک قالب از یک روش ارزیابی استفاده می شوند بدین صورت که یک سری پارامترهای مشخص بعنوان معیار های سنجش در کیفیت روسازی( مثلاً میزان ترک و یا ناهمواری سطح روسازی تعیین می شوند. سپس مدتی برای ترکیب این پارامتر ها و بدست آوردن یک و یا چند شاخص کمی ارائه می شود.

هرچه تعداد پارامتر های دخیل در تخمین شاخص بیشتر شود این شاخص یا حساسیت بیشتری می تواند کیفیت روسازی را بیان کند. از سوی دیگر تعداد زیادی پارامتر مستلزم مدت زمان بیشتر در زمان ارزیابی بوده که خود باعث کاهش کارآیی سیستم می شود. بنابراین همیشه و در همه روش های ارزیابی این تقابل مشاهده می شود. با رواج سیستم های کامپیوتری و بالارفتن میزان ذخیره در پردازش در بعضی موارد، خودکارشدن عملیات ارزیابی و برداشت اطلاعات روند تکامل روشهای ارزیابی به سمت روش های دقیقتر و داخل کردن پارامتر های بیشتر در مقابل مدل ها گرایش پیدا کرده است.در ادامه چند روش ارزیابی و چگونگی بدست آوردن شاخص مرکب کیفیت روسازی بیان می شود.

1- روش PSI

بعد از آزمایش بزرگ AASMO در ایالات متحده امریکا شاخصPSI بعنوان شاخص عملکرد روسازی معرفی شده آرایش بزرگAASMO بمنظور ارزیابی بدین صورت عملی شد که یکسری ارزیاب با وسیله نقلیه در طول یک قطعه از روسازی را طی می کردند، سپس دو کارشناس نظر خود را در مورد کیفیت روسازی آن قطعه در یک نرم افزار مانند شکل(2-1) اعلام می کرد. این فرم شامل مشخصات قطعه روسازی ناتمام ارزیابی، تاریخ، ساعت، اتومبیل ارزیاب و نظر ارزیاب در مورد وسایل است. ارزیابی کیفیت روسازی را بصورت عدد از صفر( خیلی ضعیف) تا 5( خیلی خوب) روی این فرم مشخص می نمود. ضمناً در مورد قابل قبول بودن روسازی به یکی از سه گزینه، بله، خیر، نامشص پاسخ می داد. بعد از ارزیابی تمام قطعات تست بررسی و تحلیل اطلاعات فرم های ارزیابی برای هر قطعه در آزمایش AASMO شاخص PSR بدست آمد. شاخص PSR میانگین نمره هایی بود که ارزیاب ها به هر قطعه می دادند. در ادامه آزمایش AASMO برای ارائه رابطه ای بعنوان بسط آن شاخصPSR را تخمین زد. از پارامترهای

( میانگین واریانس شیب در طول مسیر) برای ناهموارهای سطح را،

( میانگین یا گردی شیار چرخ چپ و راست) برای پروفیل عرضی به( ترک)، P ( وصله) برای خرابیهای سطح استفاده شده در همان قطعاتی که ارزیاب توسط ارزیابی ها انجام شده در شیب در فواصل 1 فوت( 30 سانتیمتتر به وسیله دستگه نیمرخ سنج در مسیر هر چرخ جداگانه ارزیابی شده سپس برای هر دسته از اعداد واریانس شیب محاسبه و میانگین دو واریانسبه بعنوان

بکار گرفته می شود.

Cracking :c ( ترک )

Patching :p ( وصله )

نیمه رخ سنجprofile meter

که در آن: شیب در مسیر چرخ چپ و راست در نقطه i

میانگین شیب در مسیر چرخ چپ و راست

واریانس شیب در مسیر چرخ ها

روش PCI Structural Cuplings

Surface operational condition

روش PCI توسط گروه مهندسین آمریکا بعنوان یک شاخص مرکب برای ارزیابی روسازی ازنظر کیفیت سازه ای عملکردی دردهه 1970 تهیه و پشنهاد شده است و تاکنون چندین بار بازنگری و تکمیل شده است در سال 1994 انجمن ASTM [ASTM SH] روش PCI را بعنوان روش استاندارد ارزیابی روسازی برای روسازی باند فرودگاه ها در سال 1999 این روش را









سایر محصولات :
تحقیق در مورد روش درست تربیت و پرورش کودک 10 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته...

تحقیق در مورد روش های مختلف ارزیابی روسازی راه

لینک دانلود و خرید پایین...

تحقیق در مورد روش تحقیق افسردگی در بیماران مبتلا به دیس پپسی

لینک دانلود و خرید پایین...

تحقیق در مورد روستای برسیان

...

تحقیق در مورد روش تهیه و استفاده از محیط کشت

...

تحقیق در مورد روانشناسی نوجوانی 41 ص

...

تحقیق در مورد روانشناسی رشد کودک

...

تحقیق در مورد روانشناسی یادگیری

...

تحقیق در مورد روانشناسی تبلیغات 21ص

...

تحقیق در مورد رضایت شغلی و آثار آن بر جامعه

...

تحقیق در مورد رهنمودهای امامان در مورد بهداشت 32 ص

...

تحقیق در مورد روانشناسی بالینی

...

تحقیق در مورد رباضیدان به کسانی گفته می

...

تحقیق در مورد راهکارهای عملی خلاقیت در نوشتن انشاء 8 ص

...

تحقیق در مورد رتبه بندی شرکت های بیمه ای

...

تحقیق در مورد راهسازی در نروژ 19 ص

...

تحقیق در مورد راه پله ها،هویت یک ساختمان 13 ص

...

تحقیق در مورد راه اندازی موتورهای صنعتی

...

تحقیق در مورد راه کارهای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی

...

تحقیق در مورد رابطه روانشناسی و دین 160 ص

...

تحقیق در مورد رابطه محب1ت و خلاقیت در کودک

...

تحقیق در مورد رابطه ورزش با کمر درد

...

تحقیق در مورد رابطه دین و تربیت

...

تحقیق در مورد رابطه بین تدریس ویادگیری

...

تحقیق در مورد رابطه اعتماد به نفس

...

تحقیق در مورد ذرت 164 ص

...

تحقیق در مورد رابطه اخلاق و تربیت 76 ص

...

تحقیق در مورد رئالیسم

...

تحقیق در مورد دیمکاری 81 ص

...

تحقیق در مورد دکتر چمران 14 ص

...

تحقیق در مورد دیابت چیست و انواع آن کدام است

...

تحقیق در مورد دوستی های ناموفق

...

تحقیق در مورد دهکها و ضریب جینی در ایران 13 ص

...

تحقیق در مورد دوره پیش از بلوغ

...

تحقیق در مورد دنده برنجی

...

تحقیق در مورد دلفی 50 ص

...

تحقیق در مورد دعا و راز و نیاز 130 ص

...

تحقیق در مورد دعای ختم قرآن

...

تحقیق در مورد دستگاه تنفسی

...

تحقیق در مورد دستگاه های شیردوش

...

تحقیق در مورد فشار خون
تحقیق در مورد روانشناسی رشد کودک
تحقیق در مورد حجاب و عفاف
پاورپوینت در مورد فسفر در گاوهای شیری
تحقیق در مورد حجاب و عفاف
پاورپوینت در مورد تورم و دلایل ایجاد آن در اقتصاد ایران
پاورپوینت در مورد بیوگرافی استاد شهریار
پاورپوینت در مورد تست های کلیوی
پاورپوینت در مورد بهبود خواص فولاد
پاورپوینت در مورد شیمی الی وعطرها
پاورپوینت در مورد فسفر در گاوهای شیری
پاورپوینت در مورد صد نکته در پایان نامه نویسی
پاورپوینت در مورد بولوتوث
پاورپوینت در مورد شیمی آْی و عطرها
پاورپوینت در مورد فسفر در گاوهای شیری
پاورپوینت در مورد شیمی آْی و عطرها
پاورپوینت در مورد صد نکته در پایان نامه نویسی
پاورپوینت در مورد شیمی الی وعطرها
پاورپوینت در مورد تست های کلیوی
پاورپوینت در مورد تحلیل الگوریتمها 15 اسلاید
پاورپوینت در مورد تورم و دلایل ایجاد آن در اقتصاد ایران
پاورپوینت در مورد تاریخچه استفاده از بیوایمپلنتها
پاورپوینت در مورد بهبود خواص فولاد
پاورپوینت در مورد بیوگرافی استاد شهریار

کلمات کلیدی :مخلف ارزیابی روسازی های مخلف ارزیابی کیفی روسازی ارزیابی روسازی روش های مسیر چرخ مخلف ارزیابی های ارزیابی بدس آوردن روسازی ارزیابی بعنوان پارامر ارزیاب میانگین aasmo آزمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی