buy

buy

  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد کوبیسم

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 18 صفحه


قسمتی از متن .doc :

کوبیسم

مقاله کوبیسم که کار مشترک آلبر گلز و ژان متسینگر است در مقایسه با مقاله " نقاشان کوبیسم" نوشته آپلینراز معروفیت کمتری برخوردار است .از علل این امر میتوان به آوازه و شهرت بیشتراین شاعر ، زیبایی نوشتار او و همچنین در دسترس بودن آن اشاره کرد .اما تردیدی وجود ندارد که مقاله "کوبیسم" از نظر مطرح نمودن آرا و افکار نقاشان این مکتب وهمچنین ارائه منطقی تر فرضیه هنری دارای سندیت بیشتری است.

گلز و متسینگر در سال 1910 برای اولین بار یکدیگر را ملاقات کردند. در این زمان هر دوی آنها از زبان تصویری جدیدی که اولین جرقه های آن توسط پیکاسو و براک زده شده بود استفاده می کردند . در سال 1911 در "سالن مستقلان" اتحادی بین گلز ، متسینگر ، لژه ، دلنه و لوفو کنیه به منظور ایجاد یک حرکت هنری خودآگاه شکل گرفت . اگر چه پیکاسو و براک از این حرکت برکنار ماندند اما کوبیسم طی ماههای بعد بابرگزاری نمایشگاههای عمومی ، نوشتن مقالات و تبادل بی وقفه نظرات و اندیشه ها در استودیوهایPuteaux وCourbevoie به رشد خود ادامه داد . برخلاف دو پایه گذار این سبک که آثارشان از طبیعت بی جان ، فضاهای داخلی کافه ها و استودیوها وآثار بدن لخت ارتباط آشکاری با مسائل اجتماعی نداشت ، اما دیگر اعضای گروه از جمله نقاشانی چون برادران ژاک ویون ، مارسل دوشان و ریموند دوشان – ویون موضوعات مدرن تری مانند شهرها و حومه صنعتی آنها را انتخاب می کردند .این افراد در سال 1912 در نمایشگاهSection d’Or که از مهمترین وقایع قبل از جنگ بود شرکت جستند . درست چند هفته پیش از این نمایشگاه بود که مقاله کوبیسم انتشار یافت . گلز و متسینگر مقاله کوبیسم را در ماههای قبل از برگزاری نمایشگاه فوق که پویا ترین واقعه در تاریخ کوبیسم است به رشته تحریردر آوردند . برخلاف پیکاسو و براک که بیشتر سکوت اختیار می کردند و ترجیح می دادند دیگران به جای آنان سخن بگویند ، اعضای گروه Puteauxتمایل شدیدی به ابراز عقاید و نظرات خود داشتند . با توجه به مصاحبه ها و مقالات انتشار یافته بین سالهای 1911 و1913 میتوان اینگونه نتیجه گرفت که مقاله کوبیسم حاوی نظرات دو پایه گذار این مکتب و همچنین دیگر اعضای گروه است .این مقاله برای اولین بار در سال 1912 توسط انتشارات فیگارو منتشر شد و اولین ترجمه آن به زبان انگلیسی نیز در سال 1913توسط انتشارات فیشر نشریافته است.

کوبیسم

لغت کوبیسم که در این مقاله به کار رفته تنها نشان دهنده سوژه مورد بحث بوده و معنای لغوی آن یعنی حجم به هیچ وجه توضیح دهنده تحولی که در نقاشی به وقوع پیوست نیست. در اینجا هدف ارائه تعریفهای مختلف در این زمینه نیست .از نظر ما پرداختن به نوعی از هنر که در چارچوب هنر تعریف شده نمی گنجد به خودی خود ارزشمند و لذت بخش است. حتی اگر ما در این تلاش شکست بخوریم چیزی را از دست نداده ایم و تنها در مورد کاری سخن گفته ایم که مشتاقانه اوقات خود را وقف آن نموده ایم .

قسمت اول

برای مشخص شدن اهمیت کوبیسم باید به زمان گوستاوکوربه بازگردیم. این نقاش پس از آنکه دیوید و اینگرس به دوران ایده آلیسم مادی پایان دادند به جای هدر دادن وقتش با تکرارهای بیهوده در جهت رسیدن به رئالیسمی که می توان آن را در تمام کارهای مدرن مشاهده کرد شروع به تلاش نمود با این حال او همچنان از روشهای تصویری متداول استفاده می کرد. او به این نکته توجه نداشت که برای کشف یک رابطه حقیقی لازم است هزاران موضوع سطحی و ظاهری فدا گردد. او بدون کمترین تلاش فکری هرآنچه را که شبکیه چشمش به او می گفت می پذیرفت. او به این نکته توجه نداشت که آنچه ما از دنیا مشاهده می کنیم نتیجه تفکرات ماست و اینکه چیزهایی که بیشترین تاثیر را روی مادارند لزوماٌ از نظرحقایق تجسمی غنی ترین نیستند .

واقعیت چیزی عمیق ترو پیچیده تر از دستورالعمل های آکادمیک است. کوربه مانند کسی بود که برای اولین بار به اقیانوس می نگرد اما به جای آنکه به عمق آن توجه کند مسحور امواج آن می گردد. با این حال ما نمی توانیم وی را سرزنش کنیم چراکه خوشحالی امروزمان را به او مدیونیم.

ادوارد مانه در جایگاهی بالاتر قرار دارد . رئالیسم او نیز در سطحی پایین تراز ایده آلیسم اینگرس است و " المپیا" ی

او در مقایسه با " اودالیسک " سنگین تر است. علت علاقه ما به این نقاش به خاطر آن است که شهامت این را داشت تا مرزهای سنتی را زیر پا بگذارد .آنچه در مورد او اهمیت دارد شیوه کار او است نه موضوعات آنها و همین شیوه زیبا و واقع گرایانه در چگونگی بیان آثارش وی را در زمره نقاشان برجسته رئالیسم قرار می دهد .

پس از مانه شکافی در حرکت به سوی رئالیسم پدید آمد و این جنبش به دو بخش رئالیسم سطحی و رئالیسم ژرف تقسیم گردید که اولی مربوط به امپرسیونیستها مانند مانه، سیسله و .. و دومی مربوط به سزان است. هنر امپرسیونیست ها دارای نوعی بیهودگی است . در این سبک سعی می شود با استفاده از رنگها زندگی خلق گردد، اما طرحهای به کار رفته از ارزش چندانی برخوردار نیستند. نقاشان این سبک حتی بیش از کوربه به شبکیه چشم خود متکی اند. البته آنان خود از این امر آگاه بودند ولی دلیل کار خودرا ناسازگاری قابلیتهای ذهنی وهنری عنوان می کردند .

حقیقت این است که نمیتوان یک حرکت را از عواملی که باعث به وجود آمدن آن می شوند جدا کرد. ما قصد نداریم بگوییم که حرکت امپرسیونیسم از ابتدا اشتباه بوده است. دچار تکرار شدن آفت هر هنری است و قانون زمان را در مورد یک هنر نقض می کند. مانه و پیروانش افق گسترده تری را درامپرسیونیسم پدید آوردند. آنها هیچگاه سعی نکردند نقاشی را به پدیده ای دکوراتیو، سمبلیک ویا اخلاقی تبدیل کنند. اگرچه آنها نقاشان بزرگی نبودند در هر حال نقاش بودند و همین برای ستایش آنها کافی است.

مردم سعی کرده اند از سزان یک نابغه بسازند. آنها بر این باورند که او چیزهای زیادی می دانست اما آنها را علناٌ ابراز نمی کرد، شاید چون همراهان خوبی نداشت. سزان جزء کسانی است که تاریخ را جهت می بخشند و درست نیست که وی را با ونگوگ یا گوگن مقایسه نمود. او با چشمانی نافذ به دنبال حقیقت ژرف بود و اگرچه خود به حیطه ای که درآن رئالیسم و روحانیت نورانی به هم می پیوندند نرسید، خود را وقف رسیدن به آن نمود. او به ما پویایی جهانی را می آموزد. ما از او یاد می گیریم که تغییر رنگها باعث تغییر ساختار سوژه می گردد و اینکه نقاشی کردن به معنای تقلید یک شیء با استفاده از خطوط و رنگها نیست بلکه هنر به وجود آوردن نوعی آگاهی تجسمی از جهان است .

هر کس که سزان را درک کند به درک معنای کوبیسم نیز نزدیک خواهد بود. می توان اینطور گفت که تفاوت این مکتب با مکاتب قبلی در شدت و قوت آن است. برای درک این حقیقت لازم است روند پیدایش و توسعه رئالیسم را از نظر بگذرانیم. روندی که با رئالیسم سطحی کوربه آغاز و به رئالیسم ژرف سزان ختم می گردد .

برخی معتقدند که چنین روندی چارچوب های سنتی را مخدوش می کند. سوال این است که این عده منطق خود را بر چه چیزی پایه گذاشته اند؟ تا آنجا که ما می دانیم آینده متعلق به این عده نیست؛ از طرف دیگر بسیار ساده لوحانه خواهد بود اگر منطق خود را بر پایه گذشته بنا کنیم. از آنجا که کوبیسم هنر نقاشی و مفهوم آن را به سمت جلو سوق می دهد، مکتبی کاملاً مشروع و معتبر است و امروزه تنها مفهوم ممکن از هنر تصویری را شامل می شود. به عبارت دیگر در حال حاضر کوبیسم خود نقاشی است.

در اینجا قصد داریم یک سوء تفاهم رایج را تصحیح نماییم. بسیاری از مردم تصور می کنند که نقاشان تازه کار باید بیشتر توجه خود را معطوف به نقاشی دکوراتیو نمایند، اما ایشان از مضرات محدود بودن به آن آگاه نیستند. نقاشی دکوراتیو شامل ارتباطی ظاهری بین خطوط و رنگها از یک طرف و یک شیء از طرف دیگر است و هدف از آن تنها جلب رضایت ذهن بیننده از مشاهده آن است. اما نقاشی دکوراتیو تنها یک وسیله است. هدف از یک اثر هدایت ذهن بیننده به ژرفای قوه تخیلش و کمک به وی جهت شناخت هستی است. مطمئنا در اینجا هدف ما بی ارزش کردن نقاشی دکوراتیو نیست.

در نقاشی دیواری موضوعاتی ساده با استفاده از رنگهای مختلف به تصویر کشیده می شود.چنین اثری دارای ریتمی ساده، ظاهری رنگارنگ اما کاملا سطحی است. نقاشی با رنگ روغن به ما این اجازه را می دهد که کیفیت هایی چون عمق، تراکم و طول زمان را به نمایش بگذاریم. در این حالت اثر دارای ریتمی پیچیده تراست. نتیجه ای که از این مقایسه میتوان گرفت این است که نقاشانی که به جنبه های دکوراتیو اثر توجه بیشتری نشان می دهند احتمالا به نوعی در پی جبران ضعف خود اند.









سایر محصولات :
تحقیق در مورد کوبیسم

تحقیق در مورد کوبیسم ...

حکیم ابوالمجدود مجدودبن آدم سنایی 18 ص

حکیم ابوالمجدود مجدودبن آدم سنایی...

تحقیق در مورد کنترل جمعیت و نهاد خانواده در اروپا 4ص

تحقیق در مورد...

حقوق چیست ؟ 18 ص

حقوق چیست ؟...

تحقیق در مورد کاربرد ربات‌ در دریا 15 ص

تحقیق در مورد...

حقوق پزشکی مالیات پزشکان 14 ص

حقوق پزشکی مالیات پزشکان 14...

تحقیق در مورد کابل ها 50ص

تحقیق در مورد کابل ها 50ص...

حقوق و قوانین شهری 23 ص

حقوق و قوانین شهری 23...

تحقیق در مورد چگونه نیروی خود را در ورزش تنیس به بالاترین حد خود برسانیم

تحقیق در مورد چگونه نیروی...

حقوق شهروندی در جهان امروز 29 ص

حقوق شهروندی در جهان...

تحقیق در مورد چگونگی تنظیم قرارداد اجاره واحدهای مسکونی و نحوه تخلیه آنها 7ص

تحقیق در مورد چگونگی تنظیم...

حقوق شهروندی 13 ص

حقوق شهروندی 13 ص...

تحقیق در مورد چگونه زباله کمتری تولید کنیم

تحقیق در مورد چگونه زباله کمتری...

حقوق خانواده 24 ص

حقوق خانواده 24 ص...

تحقیق در مورد چگونه بین مسئولیت های کاری و خانوادگی تعادل برقرار کنیم

تحقیق در مورد چگونه بین مسئولیت...

حقوق تجارت 15 ص

حقوق تجارت 15 ص...

تحقیق در مورد چک 10ص

تحقیق در مورد...

حقوق بشر 39 ص

حقوق بشر 39...

تحقیق در مورد چوب 10 ص

تحقیق در مورد چوب 10 ص...

حق ارتفاق نسبت به ملک غیر و در احکام‌ و آثار املاک‌، نسبت به املاک مجاور 35 ص

حق ارتفاق نسبت به ملک...

تحقیق در مورد چهار نیروی اصلی 21 ص

تحقیق در مورد چهار نیروی...

حسادت 32 ص

حسادت 32 ص...

تحقیق در مورد چند نمونه از گناهان زبان

تحقیق در مورد...

حسابرسی 10 ص

حسابرسی 10...

تحقیق در مورد چک پرداخت نشدنی

تحقیق در مورد چک پرداخت نشدنی...

حسابرسی 25 ص

حسابرسی 25 ص...

تحقیق در مورد چغندر قند

تحقیق در مورد چغندر قند...

حسابداری پیمانکاری 37 ص

حسابداری پیمانکاری 37 ص...

تحقیق در مورد چشمه آب گرم

تحقیق در مورد چشمه...

حسابداری هتل ها 22 ص

حسابداری هتل ها...

تحقیق در مورد چشمان بی فرو1

تحقیق در مورد چشمان بی فرو1...

حسابداری در گذر زمان 17 ص

حسابداری در گذر...

تحقیق در مورد چرخه سوخت هسته ای چیست

تحقیق در مورد چرخه...

دانلود فایل گزارش کارآموزی مدیریت گذر نامه و نظارت بر اماکن عمومی ، اداره گذرنامه .

دانلود فایل گزارش کارآموزی...

حسابداری در گذر زمان 12 ص

حسابداری در گذر زمان 12 ص...

تحقیق در مورد چرا یادداشت برداری می کنیم

تحقیق در مورد چرا یادداشت برداری...

حسابداری 16 ص

حسابداری 16 ص...

دانلود فایل گزارش کارآموزی بیماریهای دامی .

دانلود فایل گزارش کارآموزی...

تحقیق در مورد چرا عده ای دست به خودکشی می زنند

تحقیق در مورد چرا عده ای...

حسابداری هتل 22 ص

حسابداری هتل 22 ص...

تحقیق در مورد چرا دینی یاد می گیریم

تحقیق در مورد چرا دینی...

حسابداری منابع انسانی 24 ص

حسابداری منابع انسانی 24 ص...

تحقیق در مورد چرا در فصل خشک کود ازته بیشتری مصرف می شود

تحقیق در مورد چرا...

حسابداران و حسابرسان 14 ص

حسابداران و حسابرسان 14 ص...

دانلود فایل گزارش کارآموزی حسابداری کارخانه فرآورده های لبنی کلات لبنوش .

دانلود فایل گزارش کارآموزی حسابداری...

تحقیق در مورد چاپگرهای لیزری 13 ص

تحقیق در مورد چاپگرهای لیزری 13 ص...

حرکات ارادی در کنترل حرکتی و در حال ایستادة کودکان 11 ص

حرکات ارادی در کنترل...

تحقیق در مورد چالش های محاسبه و فرصت های بهبود

تحقیق در مورد چالش های محاسبه...

حرم امام رضاع در دوره تیموریان 13 ص

حرم امام رضاع در دوره...

دانلود فایل گزارش کارآموزی حسابداری اداره پست .

دانلود فایل گزارش کارآموزی حسابداری...

مجله Auto Restorer
مجله Destiny شماره 69
تحقیق در مورد گزارش کارآموزی زراعت سویا 31 ص
تحقیق در مورد گلخانه 22 ص
تحقیق در مورد گزارش کار آموزی ریخته گری 47 ص
تحقیق در مورد گروههای سازگاری رویش در قارچ 45 ص
تحقیق در مورد کوبیسم
تحقیق در مورد کنترل جمعیت و نهاد خانواده در اروپا 4ص
تحقیق در مورد کاربرد ربات‌ در دریا 15 ص
تحقیق در مورد کابل ها 50ص
تحقیق در مورد چگونه نیروی خود را در ورزش تنیس به بالاترین حد خود برسانیم
تحقیق در مورد چگونگی تنظیم قرارداد اجاره واحدهای مسکونی و نحوه تخلیه آنها 7ص
تحقیق در مورد چگونه زباله کمتری تولید کنیم
تحقیق در مورد چگونه بین مسئولیت های کاری و خانوادگی تعادل برقرار کنیم
تحقیق در مورد چک 10ص
تحقیق در مورد عدالت در یونان باستان و ایران 38ص
تحقیق در مورد عکس شیخ صفی
تحقیق در مورد عارضه گودی کمر
تحقیق در مورد فرسایش و راههای مقابله با آن 38 ص
تحقیق در مورد فداییان اسلام 14 ص
تحقیق در مورد فخرالدین اسیعد گرگانی
تحقیق در مورد طالبان و امنیت جمهوری اسلامی ایران 23 ص
تحقیق در مورد طراحی و کاربرد سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت 28 ص
تحقیق در مورد علوم محاسباتی و علم نانو 38 ص
تحقیق در مورد عشایر خوزستان
تحقیق در مورد فرایند تصمیم گیری خریدار ومصرفکننده
تحقیق در مورد عصر مدرن و شکوفایی اقتصادی 20 ص
تحقیق در مورد شرکت سهامی 32 ص
تحقیق در مورد سیستم مخابرات
تحقیق در مورد طرز کار آسانسور 32 ص
تحقیق در مورد علل پیشروی مسلمانان در ایران و شکست ساسانیان 29 ص
تحقیق در مورد شرکتها ‏، بنگاههای اقتصادی ، بازرگانان و آرمان توسعه هزاره 77 ص
تحقیق در مورد سیمپیچی موتور خادمی
تحقیق در مورد غلامحسین بنان افتخاری سراج 13ص
تحقیق در مورد علم ریاضیات 19 ص
تحقیق در مورد پول و ارز بانکداری
پاورپوینت در مورد مدیریت زخم های فشاری

کلمات کلیدی :دیگر اعضای گروه نقاشی دکورایو مقاله کوبیسم این حال اعضای گروه اولین بار این سبک برای اولین این مکب رئالیسم سطحی وجه نداش کوبیسم نقاشی رئالیسم مقاله نقاشان دکورایو
  • ۹۶/۰۹/۱۰
  • مجید ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی